سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بیشتر مردم تفاوت بین تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور را نمی‌دانند. در هر صورت، هیچ‌کس دوست ندارد در پایان یک روز سخت کاری، وقتی به آسانسور مراجعه می‌کند متوجه خرابی آسانسور شود و با پای پیاده از پله‌ها بالا برود. بدترین سناریو گیرافتادن در آسانسور خراب یا سقوط آسانسور است. اما با این حال تعمیرات آسانسور و بالابر جزئی از زندگی امروزی شهر نشین ها شده است

به‌هرجهت، آسانسورها وسایل جالب و پیچیده‌ای هستند و حادثه‌آفرینی آنها نباید دست‌کم گرفته شود. علی‌رغم این حوادث، وقتی صحبت از تعمیر آسانسور، نگهداری آسانسور و سرویس آسانسور می‌شود، خیلی‌ها با سهل‌انگاری، نیاز به تعمیر آسانسور و بازدید و سرویس ماهانه را نادیده می‌گیرند. بااین‌حال همه قبول داریم که هزینه تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور قطعاً به هزینه‌های احتمالی جانی آن می‌ارزد! البته دور از واقعیت نیست که تعمیرکار آسانسور ناکارآمدی که بر تعمیرات آسانسور و بالابر اشراف ندارد می‌تواند مردم را به استفاده از خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور بی‌رغبت کند
جدایی از بحث تعمیرات آسانسور و تعمیرکاران آسانسور بی‌تجربه یا بی‌مسئولیت، حقیقت این است که این فقط سرویس آسانسور در بازه‌های زمانی مناسب نیست که آسانسور شما را سالم نگه می‌دارد؛ خرابی آسانسور دلایلی دارد و نگهداری آسانسور دستورالعمل‌هایی
.

باید قبل از اینکه کار به تعمیر آسانسور بکشد با سرویس و نگهداری مناسب آسانسور و مراقبت، هرچه برای سالم نگه‌داشتن آسانسور از ما برمی‌آید را به‌انجام برسانیم.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

آسانسورها از اجزای ساختمان محسوب می‌شوند که کار حمل و نقل در طبقات مختلف را تسهیل می‌کنند. به دلیل پیچیدگی اجزای آسانسورها، تعمیر آنها در زمان بروز مشکل کار سختی می‌باشد. بنابراین تعمیر آسانسورها باید حتماً توسط تعمیرکاران متخصص و مجرب صورت گیرد.

سه علت کلی خرابی آسانسور شامل؛ قطعی برق، نقص فنی (نقایص مکانیکی و الکتریکی) و استفاده نادرست از آسانسور می‌باشد که در مورد اخیر با رعایت ظرفیت آسانسور (معمولاً 4 نفر)، عدم حمل بارهای سنگین، عدم پریدن از کابین و می‌توان تا حد زیادی از خرابی زودهنگام آسانسور جلوگیری کرد. در مورد نقص فنی مربوط به آسانسور کمک گرفتن از تعمیرکاری متخصص و مجرب تنها راه­کار می­باشد و هرگز نباید تعمیر آسانسور را به افراد غیرحرفه­ای سپرد. در این مقاله قصد داریم علت خرابی آسانسور و راه حل رفع آنها را ارائه دهیم

هزینه خرابی آسانسور

ابتدا باید به این نکته توجه داشت که بهتر است کار تعمیر و آسانسور را به یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید؛ چرا که در صورت حرفه‌ای نبودن فرد، امکان خسارات و هزینه بیشتر وجود دارد. پارس ایمن بالابر با سابقه بیش از 13 سال سابقه در زمینه تعمیر و سرویس آسانسور آماده بهترین خدمات توسط تعمیرکاران متخصص خود می‌باشد. هزینه خرابی آسانسور بسته به نوع آسانسور و مشکل ایجاد شده می‌تواند بسیار متغیر باشد. خدمات تعمیر آسانسور توسط شرکت اوج فراز بیهق به صورتی ارائه می‌گردد که در نهایت به نفع مشتری تمام گردد و تمام هزینه‌های تعمیر و سرویس آسانسور منصفانه و زیر نظر این مرکز می‌باشد

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

بررسی دلایل خرابی آسانسور ها

افزایش دما

در صورت بروز مشکل در سیستم خنک‌کننده آسانسور یا سیستم تهویه هوای آن دمای آسانسور از 5 تا 40 درجه (در حالت عملکرد طبیعی) تا 100 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید که این افزایش دما می‌تواند موجب اختلال در عملکرد آسانسور شود. بهترین راه‌حل می‌تواند نصب سیستم خنک‌کننده برای اتاق تجهیزات آسانسور می‌باشد

آلودگی روغن

آلودگی روغن می‌تواند عملکرد آسانسور را دچار مشکل کند. به طور مثال برنز موجود در روغنی که در چرخ دنده به کار رفته می‌تواند موجب ساییدگی تاج دنده می‌شود.

 

آلودگی با گرد و غبار

منشاء این آلودگی می‌تواند سرد کردن تجهیزات آسانسور با هوای خارج ساختمان باشد. خاک می‌تواند در کنتاکت‌های سیستم کنترل آسانسور اختلال ایجاد کند و به عنوان یک لایه عایق باعث افزایش بیشتر دما آسانسور ‌شود.

 

رطوبت

باعث تسریع خوردگی کنتاکت‌های سیستم آسانسور می‌شود و منشاء آن می‌تواند ارتباط آسانسور با هوای بیرون از ساختمان باشد. راه حل رفع مشکل، نصب سیستم خنک‌کننده برای آسانسور طوری که در جهت حفظ درجه حرارت و رطوبت مناسب آن عمل کند

 

ساییدگی چرخ فلکه

تنظیم نبودن فشار سیم بکسل می‌تواند در این مورد تأثیرگذار باشد. به منظور جلوگیری از بروز این مشکل باید به بازرسی‌های به موقع توجه داشت

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

در صورت عدم توجه به سرویس به موقع آسانسور، به تدریج طول زمان انتظار برای آسانسور در طبقه توسط مسافر بیشتر می‌شود، زمان رسیدن آسانسور به طبقه دلخواه بیشتر می‌شود، هزینه تعمیرات آن بالاتر می‌رود، طول عمر آسانسور کوتاه‌تر می‌شود، اعتراض به نحوه عملکرد آن بیشتر می‌شود و از همه مهم‌تر امنیت استفاده از آسانسور در خطر می‌افتد. می‌توان عدم توجه به نگهداری و سرویس به موقع آسانسور را یکی از علل خرابی و کاهش عملکرد آسانسور دانست متأسفانه بسیاری از صاحبان آسانسور نشانه‌های پس‌رفت سیستم آسانسور را تشخیص نمی‌دهند. بنابراین حضور سرویس‌کار حرفه‌ای می‌تواند از بروز مشکلات جدی در آینده پیشگیری نماید. در این زمینه تعمیرکاران حرفه‌ای پارس ایمن بالابر، عیب‌یابی و سرویس آسانسور را بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند

هزینه خرابی آسانسور

ابتدا باید به این نکته توجه داشت که بهتر است کار تعمیر و آسانسور را به یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید؛ چرا که در صورت حرفه‌ای نبودن فرد، امکان خسارات و هزینه بیشتر وجود دارد. پارس ایمن بالابر با سابقه بیش از 13 سال سابقه در زمینه تعمیر و سرویس آسانسور آماده بهترین خدمات توسط تعمیرکاران متخصص خود می‌باشد. هزینه خرابی آسانسور بسته به نوع آسانسور و مشکل ایجاد شده می‌تواند بسیار متغیر باشد. خدمات تعمیر آسانسور توسط شرکت اوج فراز بیهق به صورتی ارائه می‌گردد که در نهایت به نفع مشتری تمام گردد و تمام هزینه‌های تعمیر و سرویس آسانسور منصفانه و زیر نظر این مرکز می‌باشد

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

سرویس آسانسور

چرا باید اقدام به سرویس آسانسور نماییم جهت جلوگیری از خرابی آسانسور :

 

تمامی ‌سیستم‌های آسانسور بعد از مدت زمان خاصی نیاز به تعویض یا به ‌روزرسانی دارند و برنامه نگهداری و سرویس منظم زمان تعویض آسانسور را به تعویق می‌اندازد.

این خدمات باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و همچنین خطر کارافتادگی آسانسور را کمتر می‌کند.

برخی مشکلات در آسانسور مانند مصرف انرژی بالا و تولید صدای مزاحم به راحتی قابل تشخیص نمی‌باشند اما اطلاع از آنها باعث حفظ کارایی و بهبود عملکرد آسانسور می‌شود.

آسانسور نیز همانند سایر وسیله‌های مکانیکی هر مدت یک بار به سرویس نیاز دارد و قدم اول به منظور کنترل عملکرد و امنیت آسانسور، انجام سرویس‌های به موقع است.

در برخی مواقع ممکن است در اثر سهل‌انگاری و عدم سرویس به موقع مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف شوید. برای متحمل نشدن این هزینه‌ها می‌بایست هر چند وقت یک بار قطعات آسانسور را مورد بررسی قرار دهید.

مسلماً اقداماتی که برای پیشگیری از خرابی آسانسور انجام می‌شود از تعمیر آن ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

 برای افزایش بهره­وری توصیه می‌شود که از خدمات دوره­ای نگهداری و تعمیر آسانسور استفاده گردد.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

تغییر سرعت آسانسور

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی احتمالی آسانسور تغییر سرعت آن است. آسانسور به واسطه بالا و پایین های بیشمار در طی سال دچار فرسودگی قطعات میگردد. یکی از بخش‌هایی که از این موضوع تاثیر میگیرد سرعت آسانسور است. ممکن است این تغییر سرعت در رفت و آمد آن باشد و یا هنگام ایستادن آسانسور. به هر حال در این حالت باید به فکر رفع خرابی آسانسور و تماس با شرکت خدمات تعمیر آسانسور خود باشید.

فرقی ندارد که کدام یک از نشانه‌ها را مشاهده می‌کنید، شما باید در اولین فرصت نصبت به تعمیر آسانسور خود اقدام کنید تا از بروز خسارات گسترده‌تر پیشگیری کرد.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد میتوان به توقف‌های ناگهانی و زمان انتظار زیاد نیز اشاره کرد

 

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که آسانسور از ده‌ها قطعه الکترونیکی و مکانیکی حساس تشکیل شده است. سرویس به موقع و نگهداری صحیح از آن احتمال خرابی‌های ناخواسته را کاهش میدهد.

 

این وظیفه شماست که با هماهنگی شرکت خدمات آسانسور خود در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید.

 

همچنین فراموش نکنید که انتخاب شما در زمینه تعمیرکار آسانسور، می‌تواند تاثیر مستقیم در کارکرد و عمر آسانسور داشته باشد.

 

تعمیر آسانسور خود را به متخصصین و شرکت‌های با تجربه بسپارید

 

 

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

چه زمانی نیاز به تعمیرات آسانسور داریم؟

آسانسور نیاز به سرویس ماهانه توسط افراد متخصص دارد. اما از آنجا که آسانسور یک مکانیزم پیچیده از تعداد زیادی قطعه می‌باشد، ممکن است به صورت اضطراری نیاز به تعمیر داشته باشد. همچنین گاهی بواسطه تعمیر غیر حرفه‌ای توسط اشخاص غیر متخصص هم ممکن است این امر ضرورت پیدا کند.

در این زمینه دانستن نکاتی در مورد تشخیص خرابی آسانسور و پیشگیری از وقوع حوادث بیشتر برای هر شخص لازم است. گاهی اوقات با کوچکترین نشانه ها میتوان خرابی آسانسور را تشخیص داد و نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

صدای نامتعارف آسانسور

یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص خرابی آسانسور، صداهای اضافی و نامتعارف در زمان کار کردن آسانسور است. از آنجا که هر شخص در طول سالیان متوالی به صدای کار کردن طبیعی آسانسور عادت کرده، با کوچکترین تغییر در آن می‌تواند خراب شدن آن را تشخیص دهد. اگر با این مورد روبرو شدید با شرکت خدمات آسانسور خود تماس بگیرید.

از کار افتادن مداوم آسانسور

یکی از مشکلاتی که ممکن است همه ما تجربه کرده باشیم، از کار افتادن آسانسور هنگام کار کردن است.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

نکاتی در مورد تعمیر آسانسور

فرقی نمی‌کند آسانسوری که از آن استفاده می‌کنید، چه برندی و ساخت کجا باشد. تمامی آسانسورها نیازمند سرویس و نگهداری به صورت مداوم هستند. رفع خرابی به موقع آسانسور می‌تواند شما را از هزینه های بالای تعمیرات آسانسور در آینده دور نگه دارد.

 

کار را به کاردان بسپارید

فارق از اینکه آسانسور شما چه مشکلی دارد و به چه نوع تعمیراتی احتیاج دارد، انتخاب یک شرکت با تجربه با تکنسین‌های توانا می‌تواند در صرف هزینه کمتر و دریافت خدمات با کیفیت شما را یاری کند.

 

آسانسور به واسطه دارا بودن بخش‌های مختلف و حساس باید حتما توسط افراد متخصص تعمیر و نگهداری شود تا به کارآیی و کیفیت آسانسور شما لطمه‌ای وارد نشود.

 

صرفه جویی ممنوع

شاید بعضی مواقع به واسطه سرویس آسانسور متحمل هزینه هایی شوید که برای شما زیاد خوشایند نباشد و تصمیم به حذف آنها بگیرید. اینکار نه تنها با به خطر انداختن جان افراد همراه است بلکه در نهایت موجب پرداخت هزینه بیشتر بواسطه خرابی‌های آینده می‌گردد.

 

حتی زمانی که نیاز به تعمیر آسانسور دارید در هزینه ها صرفه جویی نکنید و علاوه بر صرف هزینه بیشتر برای انتخاب افراد متخصص، قطعات با کیفیت نیز برای آسانسور خود تهیه کنید.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

تعمیرات آسانسور در شرکت اوج فراز بیهق

امروزه اهمیت استفاده از آسانسور را همه ما درک می کنیم. استفاده از این وسیله نقلیه، زندگی را برای ما آسان تر کرده است. فرقی ندارد که در منزل، محیط کار و یا فضاهای تجاری آسانسور نصب شده باشد. این وسیله نقلیه یک اختراع عالی برای جا به جایی راحت از یک مکان به مکانی دیگر است. اما باید در نظر داشته باشید که همانند سایر وسایل کامپیوتری و موتوری، آسانسورها نیز هر از گاهی نیاز به تعمیر دارند و اینجاست که شما نیاز به یک شرکت خدماتی حرفه ای برای تعمیرات آسانسور، رفع خرابی آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان خود خواهید داشت.

 

خدمات رسانی سریع تعمیر آسانسور

علاوه بر سیستم خدمات رسانی سریع خرابی آسانسور و تعمیر آسانسور مستقر در هر منطقه، سیستم سرویس نگهداری پیشگیرانه نیز به صورت منظم و ماهانه جهت هر آسانسور در تاریخ مشخص و از قبل برنامه ریزی شده، کنترل می گردد. کلیه دستورالعمل های سرویس و نگهداری آسانسور و فرمهای بازدید ماهیانه در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا مشترکین نیز در جریان چگونگی انجام خدمات قرار گیرند. همچنین کلیه آسانسورها هر 6 ماه توسط مهندسین واحد کنترل کیفیت بازدید می گردند تا از لحاظ کیفیت عملکرد خدمات آسانسورها را کنترل نمایند.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

        تعمیرات آسانسور و رفع خرابی آسانسور

در صورت خرابی آسانسور، تعمیر آسانسور توسط یک شرکت با سابقه که از متخصصین مجرب در این زمینه استفاده می‌کند الزامی است. هر گاه با خرابی آسانسور مانند مواردی همچون ایست آسانسور، باز و بسته نشدن درب‌ها، تغییر صدا و غیره مواجه شدید، نیاز به تعمیر آسانسور دارید.

امروزه با رشد سریع جوامع بشری و ساخت ساختمان‌های بلند، لزوم استفاده از آسانسور بیش از هر زمان احساس می‌شود. همچنین تعمیرات آسانسور و سرویس به موقع آن امری لازم است. میلیونها آسانسور در جهان به طور 24 ساعته در حال فعالیت هستند که در صورت خرابی میتواند مشکلات و هزینه های زیادی را برای افراد به دنبال داشته باشد.

آسانسورها به طور مداوم نیاز به تعمیرات و سرویس دارند. فرانک لیووتی رئیس شرکت آسانسور بروکلین میگوید: "با آسانسور جدید باید مانند یک ماشین جدید رفتار کرد. باید به طور مداوم روغن آن را چک کرد و اگر قطعات آسانسور نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، هر چه سریعتر این کار انجام شود"

یک آسانسور با نگهداری و رفع خرابی به موقع، باید بین 15 تا 20 سال به صورت مداوم برای شما کار کند. اما با توجه به نوع کاربرد آسانسور، برخی قطعات به مرور زمان ممکن است به تعویض و یا تعمیر نیاز داشته باشند.

توجه داشته باشید حتی اگر تمامی خدمات تعمیر آسانسور و سرویس آن را به موقع انجام داده باشید، باز هم ممکن است زمانی برسد که تجهیزات و قطعات غیر قابل اعتماد شوند. در این صورت برای جلوگیری از خرابی بیشتر باید قطعات فرسوده تعویض شوند

 

  • هنگامه میرزایی