سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

شایع ترین خرابی ها و ایرادات آسانسور

در این قسمت شایع ترین مشکلات و خرابی هایی که سیستم های آسانسور با آن ها مواجه می شود مورد بررسی قرار گرفته است. می توان گفت این مشکلات در اکثر سیستم ها اتفاق می افتد که نیاز به انجام تعمیر آسانسور را ضروری می سازد.

  • قطع شدن جریان برق

به دلیل آن که سیستم آسانسور برای کار کردن به جریان برق نیاز دارد، هر گونه ضعیف شدن یا قطعی برق می تواند عملکرد آن ها را مختل کند. همچنین به روز رسانی شبکه برق رسانی در آپارتمان و ساختمان که باعث افت جریان برق می شود بر عملکرد آن تاثیر منفی می گزارد.

  • فلکه های فرسوده موتور

فرسودگی فلکه های موتور باعث آن می شود که روی ریل ها یا طناب های فولادی ساییدگی بیش از اندازه ایجاد شود که این مساله باعث افزایش سطح ساییدگی ری قطعات و سطوح متحرک می شود. این وضعیت باعث اختلال در حرکت و جابجایی کابین آسانسور می شود.

  • بروز آلودگی ها در قسمت های آسانسور

درون روغنی که برای روانکاری قطعات متحرک آسانسور استفاده می شود، ذرات فلزی بسیار ریزی آزاد شده که باعث ایجاد اختلال در سیستم گیربکس آسانسور می شود. همچنین فرسوده شدن روغن به دلیل تعویض دیرهنگام آن هم می تواند باعث آلودگی سیستم آسانسور شده و عملکرد تجهیزات را دچار اختلال کند.

  • خرابی و ایراد پیدا کردن بلبرینگ ها

در حدود بیش از نیمی مشکلات و خرابی های موتور مربوط به خرابی های بلبرینگ است. به طوری که ارتعاشات و لرزش های داخل موتور باعث می شود بلبرینگ ها از خود سر و صدای زیادی ایجاد کنند.

  • تنظیم نبودن و نصب نامناسب موتور

تراز و تنظیم بودن موتور آسانسور مساله ای بسیار مهم است. زیرا اگر موتور تراز و تنظیم نباشد، ساییدگی فلکه کشش اصلی و بلبرینگ های موتور را به دنبال دارد

 

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی