سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هر چند وقت یکبار جهت سرویس اسانسور اقدام نماییم ؟

یک آسانسور تجاری ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر نسبت به سایر سیستم های ساختمان شما داشته باشد. شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور همچون شرکت اوج فراز بیهق  معمولا توصیه می کنند که مشتریان خود حداقل هر چهار ماه یکبار واحدهای خود را سرویس کنند. در کنار بازدید آسانسور به صورت ماهانه ، شما همچنین باید یک سرویس بازرسی ایمنی و تعمیر به صورت سالانه داشته باشید. یک بازرسی سالانه به شما کمک می کند تا مشکلات ایمنی مهمی را که ممکن است در آسانسور شما ایجاد شود ، شناسایی کنید. برای اطمینان از بی خطر بودن و ایمنی عمومی ، هر آسانسوری باید مجوز داشته باشد و تحت بازرسی های دوره ای قرار گیرد. برای مالکان و پرسنل ساختمان و همچنین پیمانکاران و مکانیک های آسانسور مهم است که بدانند استانداردها بسته به محل متفاوت است. در سرویس آسانسور تهران موارد زیر باید بررسی گردد :

پانل های آتش نشانی مناسب و آماده برای آزمایش هستند

کابین‌ ها دارای یک تلفن متصل و عملیاتی هستند که خدمات اضطراری 24 ساعته و 7 ساعته ارائه می‌ دهد

برق اضطراری متصل است

ساخت گودال از تجمع آب جلوگیری می کند

تمامی ورودی های آسانسور دارای نور مناسب و بدون خطرات زمین خوردن هستند

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

پیچیدگی آسانسور و سرویس و نگهداری آن

آسانسورها قطعات بسیار پیچیده ای از تجهیزات هستند که برای ادامه کار ایمن و بدون دردسر نیاز به نگهداری مداوم دارند. نقص در آسانسور می تواند خطرات ایمنی را ایجاد کند و باعث تعمیرات گران قیمت شود. برای اجتناب از این مسائل و اطمینان از اینکه همه تجهیزات در شرایط خوب و مطابق با مقررات ساختمان کار می کنند ، به بازرسی های منظم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توسط تعمیرکار سرویس آسانسور نیاز دارند. انجام بازرسی های منظم و تعمیر سرویس آسانسور می تواند خطرات را کاهش دهد. یک برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور باید خطرات را به حداقل برساند ، از تعمیرات پرهزینه اجتناب کند و اطمینان حاصل کند که آسانسور شما مطابق با کدهای مربوطه و مقررات جاری کار می کند. پس از بازرسی موفقیت آمیز و اتمام سرویس نگهداری آسانسور توسط پیمانکار آسانسور ، گواهی برای شما صادر می شود که می توانید آن را داخل آسانسور قرار دهید. گزارشات نگهداری باید شامل درخواست گزارش و خلاصه های نگهداری ماهانه باشد. برای اطمینان از اینکه بازرسی تعمیر سرویس آسانسور به درستی انجام شده است

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟

بررسی قطعات آسانسور و نظارت کلی بر عملکرد آن را سرویس و نگهداری آسانسور می‌نامند. پس از نصب هر سیستمی، نگهداری و سرویس آن لازم می‌باشد و باعث حفظ ایمنی و عملکرد بهتر دستگاه در حین کار می‌گردد. نکته قابل توجه این است که خدمات نگهداری آسانسور به اندازه نصب آسانسور اهمیت دارد و لازم است به اندازه نصب، برای انجام آن وقت گذاشته شود.

 اگر آسانسور هر ماه توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار بگیرد، هم می‌توان احتمال خطرات را به حداقل رساند و هم از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود زیرا در صورت خرابی یک قطعه و تعویض به موقع و سریع آن، سایر قطعات آسیبی نخواهند دید و در نتیجه سیستم دچار آسیب‌های کلی نخواهد شد. به عنوان مثال اگر سیم‌های آسانسور و یا سیم بکسل دچار مشکل شده باشد و به موقع تعمیر نگردد باعث آسیب رساندن به فلک‌های کششی آسانسور می‌شود و در نهایت امکان پارگی سیم بکسل و سقوط آسانسور نیز وجود دارد که صدمات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

برخی از افراد تصور می‌کنند مبلغی که برای سرویس و نگهداری آسانسور پرداخت می‌کنند هزینه‌ای غیرضروری و اضافه است و تنها در صورت خرابی آسانسور باید برای تعمیر آن هزینه کرد. این افراد تنها جهت رفع خرابی آسانسور اقدام می‌کنند و برای سرویس کردن آن اقدامی انجام نمی‌دهند. اما باید بگوییم که سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ماهیانه بسیار به‌صرفه‌تر از تعمیرات آسانسور است.

 

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

الزامات تست آسانسور

الزامات تست آسانسور

تست و سرویس آسانسور، نیاز به استفاده از تجهیزاتی مانند فشارسنج، مولتی‌متر، آمپرمتر و سایر تجهیزات تخصصی دارد که توسط نیروهای فنی به کار می‌رود. فرد متخصص باید سیم‌کشی برق، جعبه‌های کنترل و مدارهای الکتریکی را با این دستگاه‌ها آزمایش کرده و یافته‌های خود را در یک لیست ثبت نماید. آسانسور باید از نظر سرعت، تهویه و کارکردِ صحیح مورد بررسی قرار بگیرد.

 

اجزای ایمنی آسانسور

لازم است که در صورت بروز مشکل، کلیه‌ی مؤلفه‌های عملیاتی که ممکن است برای افراد خطرناک باشد‌، سریعاً مورد بازرسی و ترمیم قرار بگیرد. تجهیزات ایمنی شامل کارکرد درب آسانسور، حرکت صحیح کابین بین طبقات، شتاب و کاهش سرعت آسانسور، تجهیزات اضطراری و ایمنی آن می‌باشد. این تجهیزات و قطعات باید ماهانه به طور کامل مورد بازرسی قرار گیرند تا در هنگام کار با آسانسور، مشکلی ایجاد نشود

سرعت و هزینه‌ی مقرون به صرفه

بخش تعمیرات آقای آسانسور به گونه‌ای طراحی شده است که مشکلات پیش‌آمده برای یک آسانسور، با سرعت و هزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری برطرف شود. هدف ما این است که با ارائه‌ی خدمات عالی و به موقع به مشتریان خود، اطمینان لازم را به آن‌ها بدهیم، میزان تماس‌های مربوط به اعلام خرابی‌ها را کاهش دهیم و رضایت شما را که بزرگترین دارایی ماست، حفظ کنیم.

 

خدمات ما یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که به طور خاص برای رفع مشکلات آسانسور قبل از بروز، طراحی شده و از خرابی و تعمیرات گران‌قیمت آسانسور که در آینده ممکن است به‌وجود بیاید، جلوگیری می‌کند. در صورت بروز مشکل، تعمیرکار آسانسور ما موارد را به طور دقیق بررسی کرده و به مشتریان بازگو می‌کنند. مشتریان می‌توانند با توجه به نوعِ مشکل، تصمیم بگیرند که چه اقداماتی را برای رفع مسئله انجام دهند.

  • هنگامه میرزایی
  • ۰
  • ۰

شرکت آسانسور اوج فراز بیهق با تمرکز و الگو قرار دادن مقوله سرویس و نگهداری آسانسور و تعمیر و نگهداری آسانسور و پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی، سعی در رفع مشکلات داشته و با داشتن برنامه ریزی دقیق و نیروهای مجرب و آموزش دیده، مقوله سرویس و نگهداری را به صورت تخصصی انجام و حیطه اصلی کار خود را نیز روی موضوع سرویس و نگهداری آسانسور در تمام نقاط کشور قرار داده است.

 

سرویس و نگهداری آسانسور

 آسانسور وسیله ای است با قطعات مکانیکی و الکترونیکی متعدد که هر کدام از این قطعات به تنهایی می تواند جان استفاده کنندگان خود را به خطر بیندازد. آسانسور برای کارایی بهتر و رسیدن به عمر مفید خود نیاز به یک تیم سرویس دهنده متخصص دارد که با سرویس و نگهداری دوره ای (ماهانه ) طبق چک لیست خود، آن را در حالت ایمن نگاه دارند. تمرکز این شرکت بر ارتقاء روز افزون کیفیت سرویس و نگهداری و تعمیر و نگهداری آسانسور همچنین کاهش تعرفه های این نوع خدمات می باشد.

  • هنگامه میرزایی