سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟

بررسی قطعات آسانسور و نظارت کلی بر عملکرد آن را سرویس و نگهداری آسانسور می‌نامند. پس از نصب هر سیستمی، نگهداری و سرویس آن لازم می‌باشد و باعث حفظ ایمنی و عملکرد بهتر دستگاه در حین کار می‌گردد. نکته قابل توجه این است که خدمات نگهداری آسانسور به اندازه نصب آسانسور اهمیت دارد و لازم است به اندازه نصب، برای انجام آن وقت گذاشته شود.

 اگر آسانسور هر ماه توسط افراد متخصص مورد بررسی قرار بگیرد، هم می‌توان احتمال خطرات را به حداقل رساند و هم از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر خواهد بود زیرا در صورت خرابی یک قطعه و تعویض به موقع و سریع آن، سایر قطعات آسیبی نخواهند دید و در نتیجه سیستم دچار آسیب‌های کلی نخواهد شد. به عنوان مثال اگر سیم‌های آسانسور و یا سیم بکسل دچار مشکل شده باشد و به موقع تعمیر نگردد باعث آسیب رساندن به فلک‌های کششی آسانسور می‌شود و در نهایت امکان پارگی سیم بکسل و سقوط آسانسور نیز وجود دارد که صدمات مالی و جانی جبران‌ناپذیری را به وجود خواهد آورد.

برخی از افراد تصور می‌کنند مبلغی که برای سرویس و نگهداری آسانسور پرداخت می‌کنند هزینه‌ای غیرضروری و اضافه است و تنها در صورت خرابی آسانسور باید برای تعمیر آن هزینه کرد. این افراد تنها جهت رفع خرابی آسانسور اقدام می‌کنند و برای سرویس کردن آن اقدامی انجام نمی‌دهند. اما باید بگوییم که سرویس و نگهداری آسانسور به صورت ماهیانه بسیار به‌صرفه‌تر از تعمیرات آسانسور است.

 

  • ۰۱/۰۱/۲۹
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی