سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

چه دلایلی باعث می شود تا سرویس دائمی آسانسور را جدی بگیریم ؟

سرویس و نگهداری مستمر آسانسور باعث می شود تا از خرابی های پی در پی جلوگیری کنیم و افراد مجتمع را با خرابی و متوقف شدن ناگهانی آسانسور و گیر کردن در آسانسور غافلگیر نکنیم . همانطور که اشاره شد ، استفاده نکردن از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در ظاهر کار ، باعث صرفه ‌جویی در هزینه‌ های ماهانه ساختمان می ‌شود ؛ اما شما باید بدانید که اگر آسانسور شما خراب شود و نیاز به تعمیر آسانسور داشته باشد ، به دلیل خرابی‌های پی‌درپی ، باید هزینه ‌ای بیشتر از یک ماه سرویس و نگهداری آسانسور را برای عیب ‌یابی به سرویسکار بدهید؛ چرا که امکان خرابی ‌های ناگهانی و طولانی‌ مدت آسانسور وجود خواهد داشت . قطعا هیچ ‌کسی دوست ندارد که یک ‌روز غافلگیر شود و در آسانسور گیر بیفتد.

 

آیا استفاده بیش از ظرفیت آسانسور می تواند به آن آسیب وارد کند؟

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شد استفاده بیش از حد از ظرفیت آسانسور می تواند آسیب جدی به سیستم کابل ها و سایر بخش های آسانسور وارد کند . بخش عمده خرابی ‌های آسانسور را استفاده نا به‌جا و بیش از ظرفیت و توان آنها به خود اختصاص داده است. هر آسانسور بطور دقیق گنجایش تعریف‌ شده‌ ای دارد که در صورت بی‌ توجهی به آن خرابی و صرف هزینه‌ های اضافه را به دنبال خواهد داشت.

 

 تغییرات ناگهانی ولتاژ و قطع برق چگونه می تواند باعث آسیب به سیستم آسانسور شود ؟

مجتمع هایی که از سیستم آسانسور استفاده می کنند حتما باید نسبت به تامین ولتاژ این وسیله اقدام کنند . زیرا هر آسانسوری مطابق با ولتاژ مخصوص به خودش قادر به فعالیت کردن است . تغییرات ناگهانی ولتاژ برق می‌ تواند بر کارایی صحیح آسانسور ها تأثیر نامطلوب گذاشته و قطع‌ های پی ‌در پی آن باعث خرابی و ازکار افتادگی این تجهیزات ساختمان ‌ها گردد . افت فشار برق نیز به هر دلیلی رخ دهد امکان عملکرد مثبت را از این سیستم‌ ها صلب نموده و گاه به حدی می ‌رسد که نیاز به یک متخصص به‌ منظور عیب‌ یابی و رفع آن احساس می‌ شود .

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی