سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

بررسی دلایل ایجاد نقص در سیستم آسانسورها

هر آسانسور برای اینکه بتواند به طرز صحیح به فعالیت خود ادامه دهد، نیازمند رعایت اصولی فنی است تا کارایی آن مختل نشده و بالاترین کیفیت را از آن شاهد باشیم. در اینجا به مواردی از آن اشاره می‌کنیم:

 

تعیین ظرفیت به ازای هر نفر

میزان سرعت

مقدار ارتفاع

کنترل درب‌ها

مکان قرارگیری آسانسور

ولتاژ برق

مسلماً نمی‌توان انتظار داشت بدون بررسی‌های دقیق بر روی این پارامترها توسط مهندسین مربوطه دستگاهی با این عظمت، طراحی و تجهیزات به‌کاررفته منظم، بدون عیب، با طول عمر بالا به فعالیت خود بپردازد.

 

هرچه متریال ها و تجهیزات به‌کار رفته در ساخت آسانسورها باکیفیت باشد، باز هم احتمال خرابی و از کارافتادن آن‌ها وجود داشته و نیاز به حضور افراد متخصص و باسابقه که بتوانند در کمترین زمان بهترین خدمات را ارائه دهند احساس می‌شود.

بروز مشکل در سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی

استفاده فراوانی که از آسانسور در ساختمان‌ها با تعداد واحدهای زیاد می‌شود، به طبع خرابی سیستم‌های الکتریکی و البته مکانیکی را به دنبال دارد.

متخصصین خدمات سرویس و نگهداری آسانسوراوج فراز در برطرف نمودن این مشکلات نقش بسزایی دارند و در تشخیص به‌موقع و جلوگیری از توقف و بهبود عملکرد این تجهیزات کمک شایانی می‌نمایند.

به‌هرحال یافتن مشکل اصلی ازکارافتادن و یا حتی کند کار کردن آسانسور شاید بیشترین انرژی و تمرکز افراد متخصص در این زمینه را به خود اختصاص ‌دهد و عیب‌یابی مهم‌ترین بخش کار باشد که در صورت درست تشخیص داده شدن می‌توان امید داشت آسانسور مدت‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی به فعالیت خود ادامه دهد.

همچنین برطرف نمودن معایب تشخیص داده‌شده نیز بخش دوم قضیه است.

اما همان‌طور که می‌دانید فقط یک فرد کارآزموده و آموزش‌دیده می‌تواند به‌خوبی از پس هر دو مرحله به‌خوبی برآید و عملیات عیب‌یابی و برطرف نمودن را با موفقیت به سرانجام برساند.

  • ۰۰/۰۸/۲۳
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی