سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

تعریف نگهداری و سرویس آسانسور

تمامی آسانسور ها به طور متوسط 20 الی 25 سال عمر مفید دارند و ضروری است سرویس آسانسور به موقع و به خوبی صورت گیرد. در یک تعریف ساده سرویس و نگهداری به چک کردن تمام تجهیزات و سیستم آسانسور گفته می شود که ضروری است حداقل ماهی یک بار صورت گیرد تا از مشکلات و خطرات جانی و مالی پیشگیری نماید. همچنین سرویس آسانسور این امکان را به ساکنان ساختمان می دهد که از هزینه های اضافی که در آینده ممکن است پیش آید، جلوگیری نماید.

 

چگونگی اقدامات سرویس آسانسور و نگهداری آن

به منظور انجام سرویس آسانسور در مرحله ی اول بازرسی یا چکاب صورت میگیرد. در این مرحله که در زمان های مشخصی انجام می شود، مشخص می شود که آسانسور به سرویس و نگهداری احتیاج دارد یا تعمیرات پیشگیرانه باید در آن صورت گیرد. مرحله ی دوم آن بدین صورت است که در صورت نیاز به انجام سرویس آسانسور باید تمام قسمت های الکتریکی و مکانیکی آن به طور دقیق بررسی شود. در مرحله ی سوم در صورتی که به تعمیرات پیشگیرانه نیاز بود، باید اقدام شود. هدف از انجام آن این است که میزان خسارت های احتمالی که در آینده ممکن است ایجاد شود، به تاخیر بیفتد و یا کاملا از بین برود. در این مرحله هنوز در زمینه ی تعمیرات اقدامی صورت نمی گیرد. در مرحله ی آخر سرویس آسانسور باید تعمیرات صورت گیرد و قطعاتی که دچار اشکال شده است، تعویض شود و یا تعمیر شود.

 

هر چند مدت سرویس آسانسور صورت می گیرد؟

بازه ی زمانی سرویس آسانسور برای تمامی آسانسور ها یکسان نمی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین این عوامل نوع و مدل آسانسور می باشد که هر یک از آن ها تجهیزات و سیستم های مخصوص به خود را دارند و باید از سازنده ی آن در مورد دوره های سرویس آسانسور به طور دقیق پرسیده شود. یکی دیگر از این عوامل نوع ساختمان و محلی است که در آن قرار دارد. به طور مثال ساختمان هایی که جمعیت زیاد تری دارند و یا تجاری هستند، به دلیل رفت و آمد بیشتر، میزان سرویس آن ها متفاوت است. در این گونه ساختمان ها خرابی و اختلال در آسانسور و کار نکردن آن مشکلات زیادی به وجود می آورد.

یکی دیگر عواملی که سرویس آسانسور به آن بستگی دارد نوع قراردادی می باشد که در هنگام نصب آن با شرکت مورد نظر انجام شده است. لازم به ذکر است که گاهی در قرارداد ذکر می شود که آسانسور مورد نظر هر چند وقت یکبار باید سرویس و نگهداری شود.

  • ۰۰/۰۸/۱۰
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی