سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

آسانسورها قطعات بسیار پیچیده ای از تجهیزات هستند که برای ادامه کار ایمن و بدون دردسر نیاز به نگهداری مداوم دارند. نقص در آسانسور می تواند خطرات ایمنی را ایجاد کند و باعث تعمیرات گران قیمت شود. برای اجتناب از این مسائل و اطمینان از اینکه همه تجهیزات در شرایط خوب و مطابق با مقررات ساختمان کار می کنند ، به بازرسی های منظم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه توسط تعمیرکار سرویس آسانسور نیاز دارند. انجام بازرسی های منظم و تعمیر سرویس آسانسور می تواند خطرات را کاهش دهد. یک برنامه تعمیر و نگهداری آسانسور باید خطرات را به حداقل برساند ، از تعمیرات پرهزینه اجتناب کند و اطمینان حاصل کند که آسانسور شما مطابق با کدهای مربوطه و مقررات جاری کار می کند. پس از بازرسی موفقیت آمیز و اتمام سرویس نگهداری آسانسور توسط پیمانکار آسانسور ، گواهی برای شما صادر می شود که می توانید آن را داخل آسانسور قرار دهید. گزارشات نگهداری باید شامل درخواست گزارش و خلاصه های نگهداری ماهانه باشد. برای اطمینان از اینکه بازرسی تعمیر سرویس آسانسور به درستی انجام شده است ، مراحل زیر را دنبال کنید :

 

تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید : رویکرد برنامه ریزی شده سرویس نگهداری آسانسور با روش پیشگیرانه. به خاطر داشته باشید که آسانسورهایی که از کار افتاده اند عملکرد عادی را مختل کرده و باعث ناراحتی کاربران می شوند. همچنین سرویس تعمیر به موقع آسانسور اطمینان حاصل می کند که آسانسور خیلی روان کار می کند.

تشخیص نقاط مشکل آسانسور : شناخت آسانسور به شما کمک می کند تا مشکلات آن را پیش بینی کرده و برای رفع آنها آماده باشید. حدود 70 درصد از تماس های تعمیر و نگهداری آسانسور به دلیل خرابی درهای واحد است ، بنابراین ، اپراتور درب حلقه بسته که سرعت باز شدن درها را زیر نظر دارد و می تواند راه حل خوبی برای حل این مشکل باشد.

اطمینان حاصل کنید که اتاق ماشین آسانسور به درستی کار می کند : فقط خود آسانسورها نیستند که باید از وضعیت خوبی برخوردار باشند. این موضوع در مورد اتاق های ماشین نیز صدق می کند. اتاق ماشین آسانسور باید بسته شود و هیچ کس بدون مجوز نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. اتاق باید دارای نور کافی و عاری از هرگونه خطر آتش سوزی باشد.

واحدهای آسانسور باید در بهترین حالت کار کنند : وظایف تعمیر و سرویس آسانسور باید هر یک از موارد زیر را آشکار کند : چراغ های شکسته ، کثیفی ، گودال آسانسور دارای آب یا زباله است ، درها به درستی کار نمی کنند ، خطای سرویس یادآوری آتش سوزی ، چراغ های اضطراری که کار نمی کنند ، اندازه گیری کابل مطابق با مقررات فعلی و بیشتر.

  • ۰۰/۰۷/۲۵
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی