سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

درب آسانسور انواع مختلفی دارد که ممکن است در اثر عوامل مختلفی، اجزای آن خراب شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

علت خرابی درب آسانسور

از متداول‌ترین خرابی‌ها و مشکلات درب آسانسور:

    کامل بسته نشدن درب اتوبوسی آسانسور

    تغییر در سرعت باز و بسته شدن درب آسانسور

    باز ماندن درب زمان راه افتادن آسانسور

    بسته نشدن درب آسانسور است.

این خرابی‌ها دلایل متعدد دارند که ما در ادامه این صفحه از استاده در مورد علت بسته نشدن درب کشویی آسانسور و در راه رفع مشکل توضیح خواهیم داد.

  آسانسور وسیله‌ای برای تردد است و روزانه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث فرسودگی و خرابی سریع این وسیله می‌شود. البته خرابی درب آسانسور دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

    وارد کردن ضربه و تکیه دادن به درب آسانسور (چه درب اتوماتیک باشد و چه غیراتوماتیک باشد) از مهمترین عواملی است که نیاز به تعمیر درب اتوبوسی آسانسور را افزایش می‌دهد.

    باز کردن درب‌های اتوماتیک(سانترال و تلسکوپی) آسانسور به صورت دستی، یکی از عوامل خرابی درب آسانسور است. توجه داشته باشید در صورت شنیدن صدا و لرزش در آسانسور میتوانید با خواندن این صفحه به عیب یابی آن بپردازید.

    تجمع زباله و گردوغبار به عنوان یک مانع باعث می‌شود که باز و بسته شدن درب با اختلال مواجه شود و خراب شود. به همین دلیل کابین آسانسور و درب آن باید به صورت دوره‌ای شسته شوند؛ اما این شست‌وشو باید اصولی باشد؛ چرا که در صورت نفوذ آب و مواد شوینده، خرابی به بار می‌آید.

    نصب درب بی کیفیت و ارزان باعث خرابی زودهنگام آن می‌شود.

    همانطور که گفته شد، دفعات استفاده از آسانسور در شبانه روز زیاد است و همچنین  سالم بودن آن ارتباط مستقیم با امنیت افراد دارد. بنابراین آسانسور و اجزای مختلف آن مانند درب، باید به صورت دوره‌ای توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود تا از خرابی احتمالی آن تا حد امکان جلوگیری شود.

    یکی از عوامل خرابی درب اتوماتیک آسانسور، خرابی چشم است. پس باید بررسی شود.

    پاره شدن و یا هرز شدن تسمه سر درب می‌تواند باعث عدم بسته شدن درب باشد.

 

    امکان دارد خرابی درب آسانسور به دلیل خراب شدن موتور سر درب آن باشد که در این هنگام برای تعمیر درب آسانسور توسط فرد متخصص، شناسایی و رفع می‌شود.

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی