سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

فتوسل پرده‌ای

عملکرد در فتوسل پرده‌ای کارایی بیشتری داشته زیرا مقادیر ارسال سیگنال‌های نوری بیشتر است. به عبارتی تمامی سطح درب ورودی آسانسور را شامل می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت میزان امنیت در این شکل از فتوسل بیشتر خواهد بود. فتوسل پرده‌ای را به دو صورت می‌توان استفاده نمود چراکه این فتوسل از قابلیت نصب، روی دیوار و هم روی درب آسانسور برخوردار است.

سنسور پرده‌ای آسانسور با داشتن فرستنده و گیرنده ای که در دو طرف درب آسانسور نصب شده و توسط یک کابل رابط به سقف کابین آسانسور متصل است به شکلی کاملاً دقیق عمل می‌کند. درواقع عملیات ارسال و دریافت پرتوهای نوری را دیودهای کنترلر انجام می‌دهند. فتوسل پرده‌ای، درب کابین آسانسور را به طور کامل از بالابه‌پایین به‌خوبی اسکن کرده و در صورت نبود هیچ مانعی اجازه بسته شدن می‌دهد.

فتوسل نقطه‌ای یا چشمی

شکل ساده از فتوسل به‌صورت نقطه‌ای یا چشمی است. در این حالت تنها یک گیرنده و فرستنده برای ارسال امواج نوری وجود داشته و به دلیل ساده بودن ساختار آن نسبت به فتوسل پرده‌ای ارزان‌تر است. حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که در هنگام سوارشدن آسانسور درب آسانسور شروع به بسته شدن می‌کند. از خواندن این مطلب متوجه می‌شویم که حتماً در ساختار درب آن آسانسور از فتوسل نقطه‌ای استفاده شده است چرا که بخش‌هایی از بدن ما مانع مناسبی برای قطع ارسال سیگنال‌های نوری به گیرنده‌ها نبوده و به همین علت درب آسانسور بسته می‌شود.

فتوسل پرده‌ای

شکلی کامل از سنسور اتوماتیک درب آسانسور، فتوسل پرده‌ای است که به هنگام بسته شدن درب، امنیت افراد به طور کامل حفظ می‌شود. فتوسل پرده‌ای دارای سنسورهای فراوان بوده که از سقف تا کف آسانسور را تحت پوشش قرار می‌دهد. وجود این پرده نوری در درب ورودی آسانسور سبب شده تا کوچک‌ترین مانع در جلوی آن سبب بسته نشدن درب شود.

  • ۰۰/۰۷/۲۲
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی