سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

طبق استاندارد آسانسور کلیه آسانسور ها باید دارای تلفن اضطراری باشند. همانطور که پیشتر اشاره شد، اکثر پنل های جدید دارای تلفن می باشند. اما در کابین های قدیمی تر پنل ها از تلفن آسانسور بی بهره اند.

بنابراین باید برای آنان تلفن را نصب نمود. آن هم بصورت روکار. در برخی از کابین ها که برای نصب تلفن اضطراری تمهیداتی در نظر گرفت نشده است، تلفن بصورت روکار که مدل های متفاوتی دارد نصب می شود.

نصب تلفن های دارای گوشی در کابین ممکن است از زیبایی و جذابیت تزئینات داخل کابین بکاهد. با اینکه استفاده از تلفن در آسانسور امری ضروری است اما این نوع تلفن ها معایبی هم دارند. برای مثال ممکن است از آنها سوء استفاده شده و در مواقع غیر ضروری نیز از آنها استفاده شود.

بارها دیده شده که به دلیل نداشتن سیستم صفربند و یا دوصفر بند، قبض و هزینه های سرسام آوری برای ساختمان رقم زده شده است.

مزایای استفاده از از تلفن های روکار دارای گوشی به مراتب کمتر از تلفن های توکار و یکپارچه است.

انواع مختلفی از تلفن داخل کابین آسانسور ساخته می شود که هرکدام محاسن و معایبی دارند. جدیدترین نوع تلفن داخل کابین آسانسور توکار می باشند. اینطور که در پنل ها  تلفن اضطراری آسانسور نیز تعبیه می شود.

این نوع از تلفن های آسانسور دارای زیبایی و جذابیت و مزایای بیشتری است. نصب این نوع پنل ها که دارای تلفن نیز می باشند بسیار ساده و راحت است.

استفاده از تلفن های توکار آسانسور به مسافرین و اهالی ساختمان امکان سوء استفاده را نمی دهد. و تنها در مواقع ضروری می توان از آنها استفاده نمود.

یکپارچه بودن تلفن های توکار با پنل ها زیبایی محیط داخلی کابین را دوچندان می کند.

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی