سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

فتوسل نقطه ای

این سنسور در قسمت کناری درب آسانسور و در ارتفاع ۵۰ تا ۷۰ سانتی متر از سطح زمین نصب می شود و سیگنال ها را به شکل یک نقطه به گیرنده ارسال می کند. به همین دلیل به آن ها نقطه ای گفته می شود. نام دیگر فتوسل نقطه ای، فتوسل چشمی است. این قطعه فقط یک نقطه خاص را پشتیبانی می کند که معمولا قسمت وسط تا پایین آسانسور است.

اجزای این سنسور شامل لیزر، سیم، منبع تغذیه، مدار فتوسل، قطعات لازم برای ارسال سیگنال است. لازم به ذکر است که فتوسل های چشمی قیمت کمتری نسبت به نوع پرده ای دارند.

فتوسل پرده ای

عملکرد فتوسل نقطه ای و پرده ای بسیار به هم شباهت دارد. تنها تفاوت مربوط به نقاط تحت پوشش است. همان طور که در بالا اشاره کردیم فتوسل چشمی فقط یک نقطه را تشخیص می دهد اما نوع پرده ای قادر به تشخیص چندین نقطه است. به طوری که تمام سطح درب آسانسور را پوشش می دهد. قدرت و دقت فتوسل پرده ای بسیار زیاد است به گونه ای که حتی با حرکت شیء بسیار کوچک، حساس شده و آن را تشخیص می دهد و درب بسته نمی شود. با توجه به نحوه عملکرد این نوع فتوسل آسانسور که تمامی قسمت های ورودی درب را کنترل می کند به آن پرده نوری آسانسور نیز گفته می شود.

این سنسور بین لته های درب و بدنه کابین آسانسور نصب می شود و اغلب قطری حدود ۸ میلیمتر دارند. با توجه به این که تعداد گیرنده ها و فرستنده های فتوسل پرده ای نسبت به نقطه ای بیشتر است، قیمت آن ها بیشتر می باشد. فتوسل پرده ای دارای دو نوع متحرک و ثابت است. اجزای این سنسور شامل مبانی و تغذیه، فرستنده ها و میله های آهنی است.

  • ۰۰/۰۷/۲۰
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی