سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

همانطور که اشاره شد از لقمه برای نصب ریل آسانسور به براکت استفاده می‌شود. بنابراین برای نصب لقمه‌ ی ریل آسانسور باید ابتدا براکت را نصب کرد. مراحل نصب براکت آسانسور را پیش از این در مقاله‌ی براکت ریل آسانسور و کاربرد آن توضیح داده‌ایم. پس از نصب براکت، لقمه ‌ی ریل آسانسور را بر روی سوراخ پیچ براکت قرار داده و پیچ را وارد می‌کنید. سپس به ترتیب موارد زیر را با بر روی پیچ قرار می‌دهید:

  • یک لاتون جهت تنظیم فواصل
  • یک واشر تخت
  • یک واشر فنری

و در انتها مهره را وارد کرده و محکم می‌کنید. باید دقت شود که لقمه بصورت صاف، تخت و به دور از هرگونه کجی و ناراستی بر روی براکت سوار شود. در صورت هرگونه فاصله یا ناترازی در نصب، اگر ایراد از ساختار و ساختمان لقمه است، باید حتما لقمه‌ی ریل آسانسور تعویض شده و با بست سالم‌ جایگزین شود. دقت شود که کیفیت و دقت در نصب لقمه ی ریل آسانسور تاثیر بالایی بر کیفیت حرکت کابین آسانسور و حتی افزایش ایمنی آسانسور دارد.

در انتخاب و نصب لقمه‌ ی ریل آسانسور نکات مهمی وجود دارد

  هر براکت با دو لقمه‌ ی ریل به ریل متصل می شود.

  انتخاب لقمه بستگی به نوع براکت و ریل آسانسور دارد.

  در هنگام نصب بست آسانسور باید تمامی سطح آن بر روی براکت قرار داشته باشد.

  در طول سالیان متمادی و حتی پس از نشست ساختمان، لقمه ی ریل آسانسور نباید حالت ثابت و محکم خود را از دست بدهد و شل شود.

  در شرایطی که ترمز آسانسور فعال شده و خمش و اصطکاک بر روی ریل آسانسور رخ می‌دهد، لقمه ریل آسانسور هرگز نباید کوچکترین تغییر کند و شکسته شود.

  هنگام تغییر درجه حرارات و انبساط قطعات آسانسور به ویژه ریل، نباید تغییر وضعیتی بر روی استحکام و محکم بودن بست آسانسور بوجود بیاید.

  هنگام نصب لقمه در صورت شکسته شدن آن یا دفورمه بودن آن باید حتما آن‌ را با لقمه‌ی سالم جایگزین کرد.

  طبق استاندارد آسانسور جوشکاری در اطراف و روی لقمه‌ ی ریل آسانسور اکیدا ممنوع می‌باشد.

  در آسانسور با ارتفاع کمتر از ۴۰ متر از لقمه‌ی ریختگی استفاده می‌شود.

  در آسانسور دارای ارتفاع بیشتر از ۴۰ متر باید از لقمه‌ی فنری استفاده شود

  • ۰۰/۰۶/۲۹
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی