سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

در گذشته خریداران آسانسور بر اساس نیاز ساختمان، نوع مناسب و ظرفیت کابین آسانسور را انتخاب می کردند. بنابراین هنگام ساخت ساختمان ملزم بودند چاه آسانسور را بر اساس نقشه ای که دفتر فنی شرکت آسانسور در اختیارشان قرار می داد، آماده کنند. در حقیقت چاه آسانسور با توجه به ابعاد و مشخصات آسانسور شرکت فروشنده، طراحی و ساخته می شد. از این رو مشکلاتی که موجب تخریب یا تغییرات باشد وجود نداشت. همچنین با توجه به این که نقشه بتون ریزی و قالب گذاری سقف چاه و آهن کشی آسانسور از ابتدا در اختیار خریدار آسانسور قرار می گرفت، کلیه امور آرماتوربندی، قالب گذاری و بتون ریزی سقف چاه آسانسور بر اساس نقشه انجام می شد.

اما امروزه اگر چه مهندسین معمار بر اساس استانداردهای آسانسور، محل و ابعاد چاه های آسانسور را انتخاب می کنند اما با توجه به افزایش نرخ زمین، برخی از مالکین و سازندگان ساختمان جهت استفاده از بیشترین فضا، اقدام به کاهش فضای مربوط به آسانسور می کنند. این موضوع برای فروشندگان و به خصوص نصابان آسانسور مشکلاتی را به همراه دارد. تولیدکنندگان آسانسور ناگزیر هستند خود را با شرایط وفق داده و بر اساس ابعادِ و ظرفیت کابین آسانسور درخواستی و شرایط خاص، اقدام به طراحی و تولید قسمت های مختلف آسانسور نمایند که با توجه به تغییرات زیاد، احتمال وقوع مشکلاتی در زمان نصب و مونتاژ قطعاتی همچون درب آسانسور، ریل راهنمای آسانسور، براکت آسانسور، وزنه تعادل آسانسور و… وجود خواهد داشت که موجب کاهش سرعت و یا توقف کامل کار می شود.

نکات نهایی برای تعیین ظرفیت آسانسور

تعیین ظرفیت کابین آسانسور و پاسخ به این سوال که کابین باید دارای چه طول و عرضی باشد با توجه به شرایط و ابعاد چاه آسانسور متفاوت است. همچنین میبایست فضا و ابعاد مورد نیاز بازشو درب های آسانسور، با توجه به ابعاد چاه رعایت شود. لذا پیشنهاد می شود قبل از هر اقدام با مهندسین مشورت شده تا بهترین طراحی انجام گیرد و سپس اقدام به نصب شود تا از اشتباهات احتمالی و خسارت های مالی جلوگیری شود.

  • ۰۰/۰۶/۲۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۲)

  • فرهاد صارمی
  • کارتون عالیه ممنون از شما

    پاسخ:
    سپاسگزارم

    خداقوت و خسته نباشید

    پاسخ:
    ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی