سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

تزئینات کابین

تزئینات کابین آسانسور

آسانسور احتمالا اولین جایی است که مهمانان شما هنگام ورود به آپارتمان از آن دیدن می‌کنند. تزئینات کابین آسانسور می‌تواند به خوبی سلیقه شما را به نمایش بگذارد و پرستیج و استاندارد زیبایی‌شناختی ساکنان ساختمان را به رخ بکشد. برای افرادی که قصد تزئینات و بازسازی آسانسور خود را دارند باید بگوییم که این زیباسازی باید به طریقی انجام شود که با حس و حال معماری و نمای ساختمان هم‌خوانی داشته باشد. در این میان ممکن است سوالات زیادی در ذهن شما ایجاد شده باشد و برای انتخاب تزئینات کابین آسانسور متناسب با ساختمان خود دچار مشکل شده باشید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا با جواب‌هایی مناسب، به تمامی سوال‌های شما در این زمینه پاسخ دهیم تا بتوانید با خیالی آسوده بهترین کابین آسانسور و مناسب‌ترین تزئینات کابین آسانسور را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

در ابتدا بهتر است قبل از پرداختن به موضوعاتی نظیر طرح و دکوراسیون کابین آسانسور و یا قیمت تزئینات و بازسازی آسانسور، شما را با پروژه‌های تزئینات کابین آسانسور بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد یک پروژه تزئینات و بازسازی آسانسور بدانید.

تزئینات کابین آسانسور شامل چه خدماتی می‌شود؟

خدمات زیباسازی و تزئینات کابین آسانسور به یک معنا هستند و با خدمات بازسازی آسانسور تفاوت دارند. بدین ترتیب بسیاری از آسانسورهایی که نیاز به نوسازی دارند، هم به تزئینات ظاهری و هم به بازسازی فنی احتیاج پیدا می‌کنند در نتیجه گاهی اوقات خدماتی نظیر تزئینات کابین آسانسور و بازسازی آن با هم انجام می‌شود، اما الزامی برای این کار وجود ندارد. بنابراین هنگام نوسازی آسانسور باید از خود بپرسید که آیا تنها تزئینات کابین آسانسور کافی است و یا به تعمیر و بازسازی نیز نیاز دارد.

کارهایی که در تزئینات و بازسازی آسانسور انجام می‌شود

بطور کلی زیباسازی آسانسور شامل موارد زیر می‌شود:

  • زیباسازی داخل کابین آسانسور که شامل تعویض کف آسانسور، تعویض بدنه‌های کابین، نورپردازی، تعویض دستگیره، تعویض پنل کلیدهای کابین و… می‌شود.
  • درب آسانسور
  • شاستی‌های آسانسور

نوآوری‌های زیادی در زمینه درب آسانسور که تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر آسانسور دارد صورت گرفته است.

معمولا از انواع سنگ‌های معرق و گرانیتی برای کف کابین آسانسور استفاده می‌شود. از خصوصیات ویژه این سنگ‌ها می‌توان به سخت و نسوز بودن آن‌ها اشاره کرد. گاهی اوقات نیز در هتل‌ها و مکان‌های عمومی از موکت‌های قابل شستشو نیز استفاده می‌شود که طرح جدیدی نیست. در برخی موارد هنگام تزئینات و بازسازی آسانسور، باید عملیات زیرسازی را قبل از نصب کفپوش جدید کابین انجام داد.

برای سقف کابین هم CNC گزینه بسیار مناسبی می باشد. نورپردازی سقف کابین با لیزر و نصب سقف کاذب می‌تواند جلوه‌ای اساسی در طرح مورد نظر شما ایجاد کند. بدین منظور می‌توان از انواع لامپ فلورانس استفاده کرد. آینه‌کاری نیز گاهی اوقات برای تزئین سقف کابین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنس کابین آسانسور

معمولا برای ساخت کابین آسانسور از استیل ضدخش یا استیل نگیر، ام دی اف، فرمیکا و یا کامپوزیت که ترکیبی استیل و ام دی اف می‌باشد، استفاده می‌شود. استیل‌های ضدخش که جنس بهتری دارند کمتر خش می‌افتند، همچنین گاهی اوقات در ساخت کابین، ترکیب آینه و استیل نیز به کار برده می‌شود.

می‌توان انواع دکراتیو رنگی دودی، مسی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد را برای جنس کابین آسانسور انتخاب کرد.

موضوع مهمی که باید در نظر بگیرید استاندارد بودن جنس کابین است، به عنوان مثال وقتی از ام دی اف استفاده می کنید باید از نسوز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

علاوه بر آنچه گفته شده و جدا از بررسی‌های فنی، باید به نمای ساختمان و حس وحال آن نیز توجه کنید. این موضوع یک عامل زیبایی‌شناختی در انتخاب متریال کابین شرکت آسانسور سازنده به حساب می‌آید.

در ساخت کابین برخی از آسانسورها از شیشه استفاده می‌شود که این نوع آسانسورها، پاناروما نامیده می‌شوند.

از دیگر عواملی که در انتخاب جنس کابین نقش دارند می‌توان به نوع آسانسور، ظرفیت آن، وزن مجاز کابین، قدرت موتور کابین آسانسور، منطقه، روکار بودن و یا نبودن آسانسور، موقعیت آن نسبت به تابش نور خورشید و… اشاره کرد. برای مثال برای آسانسورهای که در معرض نور خورشید قرار دارند به دلیل انعکاس نور، از استیل برای ساخت کابین استفاده نمی‌شود. یا برای ساخت کابین آسانسورهای باربری نیز بهتر است از استیل به دلیل وزن زیاد آن استفاده نشود. در واقع استیل ضدخش بیشتر در مناطق شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نکته را فراموش نکنید که برای تزئینات کابین آسانسور تنها نباید به نمای ساختمان و سلیقه مالک توجه کرد. متخصصانی که دارای مدارک مربوطه در این زمینه می‌باشند می‌توانند شما را در انتخاب بهترین جنس کابین آسانسور راهنمایی کنند.

تزئینات کابین آسانسور

مراحل تزئینات و بازسازی آسانسور

مرحله اول: بررسی متخصص به منظور تشخیص نوع کابین آسانسور مناسب برای مشتری

مرحله دوم: انتخاب طرح کابین آسانسور توسط مشتری

مرحله سوم: ساخت کابین آسانسور پس از سفارش

مرحله چهارم: نصب کابین آسانسور

در مرحله آخر شاستی داخل کابین، سقف و بدنه آسانسور توسط تکنسین باز شده و کفپوش قدیمی درآورده می‌شود. پس از آنکه کف کابین و بدنه کابین آسانسور مسطح شد، پیشانی و پنل‌های کنار درب آسانسور سوار می‌شوند. پس از زیرسازی کف کابین، کفپوش نصب می‌گردد و همراه آن قرنیزها و کنچ‌ها نیز زیرسازی و نصب می‌شوند. زیرسازی‌هایی نیز برای تزئینات چوبی انجام می‌شود. پس از آن نوبت به نصب تزئینات اصلی، آینه و دستگیره کابین آسانسور می‌رسد. در آخر با سیم‌کشی و نصب شاستی و سقف، کار تزئینات کابین آسانسور به پایان می‌رسد.

  • ۰۰/۰۴/۳۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی