سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

 

آسانسور ها وسیله هایی هستند جهت جابه جایی افراد و وسایل در بین طبقات مختلف ساختمان ، قطعات مختلف یک آسانسور باید همیشه از باکیفیت ترین قطعات باشند زیرا امنیت مسافران را بر عهده دارند، یکی از این قطعات که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است در ایمنی هر آسانسور که با نام بالابر نیز شناخته شده است، روزانه چندین نفر را در طول روز بین طبقات جابه جا می کند. به همین علت باید امنیت بالایی را برای افراد به وجود بیاورد. یک آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از آن ها بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. حتما تا به حال چندین بار نام سینی زیر کابینی آسانسور را شنیده اید و شرکت های مختلفی را مشاهده کرده اید که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. ولی با وظیفه و به طور کلی با چیستی آن آشنایی ندارید. این بخش وظیفه خاصی را بر عهده گرفته است. به همین علت در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با وظیفه سینی زیر کابین آسانسور آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.آسانسور سینی زیر کابین آسانسور  می باشد. 

در نگاه اول باید با خود سینی زیر کابین آسانسور آشنایی داشته باشید تا بتوانید وظیفه آن را به طور کامل بدانید. تعاریف مختلفی برای این سینی وجود دارد ولی اگر بخواهیم به دنبال یک تعریف ساده باشیم بهتر است این طور بگوییم که:

 

سینی زیر کابین که آسانسور تعبیه می شود به صورت یک صفحه قایم مسطح می باشد که یک لبه با شیب بسیار درازی دارد که محل نصب آن دقیقا در آستانه درب طبقه و یا به صورت دقیق تر در ورودی کابین است. کاربرد و وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بسیار مهم و  حائز اهمیت می باشد که در ادامه می توانید از آن ها اطلاعات کاملی را به دست آورید.

هر آنچه باید درباره وظیفه سینی زیر کابین آسانسور بدانید

 

نام های مختلفی برای سینی زیر کابین آسانسور در نظر گرفته شده است که از رایج ترین های آن ها می توان به محافظ پا اشاره داشت. همانطور که اشاره شد وظیفه ای که این سینی با خود به همراه دارد بسیار مهم می باشد و به نوعی با جان و زندگی افراد بازی می کند.

 

برای اینکه بتوان ایمنی بالایی را برای مسافری که نجات یافته است، تامین کرد و از سقوط او از بخش کابین به داخل چاه جلوگیری نماید، از این سینی بهره گرفته می شود. پس به طور کلی می توان گفت اصلی ترین وظیفه سینی زیر کابین تامیت امنیت بالا می باشد.

 

البته این مورد تنها کاربرد و یا وظایف به حساب نمی آید و شاهد موارد دیگری نیز خواهید بود. به عنوان مثال از این سینی می توان برای ایجاد ایمنی بالا در سرویس کاری استفاده کرد. این ایمنی را پخی به وجود می آورد که در انتهای این سینی موجود می باشد.

 

هنگامی که درب هر یک از طبقات در زمان سرویس کاری باز می شود، در آن صورت  کابین باید به سمت بالا و یا پایین بیاید که توسط جامپر این اتفاق خواهد افتاد. در مرحله بعد قبل از اینکه کابین بیاید، پخی که در این سینی زیر کابین وجود دارد،  سرویس کار مورد نظر را با احتیاط بالا به سمت عقب حرکت می دهد و هدایت می کند.

 

در نهایت همین موضوع باعث خواهد شد تا کابین مانند یک گیوتین عمل نکند و سرویس کار در امنیت کامل باشد. از این رو این وظیفه سینی زیر کابین بسیار حائز اهمیت می باشد و به صورت دوره ای باید مورد بازرسی و بررسی قرار گیرد. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار بزرگ و غیر قابل حل را با خود به همراه داشته باشد.

  • ۰۰/۰۴/۱۹
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی