سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

تعمیر درب آسانسور را باید از سرویس کاران با تجربه درخواست کرد. دعوت از سرویس کاران غیر متخصص باعث می شود که به زودی درب آسانسور نیاز به تعمیر پیدا کند. همچنین در نصب انواع درب آسانسور باید دقت کافی داشت. کوچکترین بی احتیاطی در نصب آن ها ممکن است باعث بروز مشکلات بزرگی شود.

تعمیر درب آسانسور

 

درب های آسانسور از دو جنبه ایمنی و تزئینی برخوردار می باشند. نصب دقیق درب آسانسور باعث می شود تا از سقوط افراد و بار جلوگیری شود. درب های آسانسور در دو نوع درب طبقه ( به نسبت تعداد توقف های آسانسور و در محل ورودی کابین به طبقات نصب می شود) و درب کابین ( روی کابین نصب می شود ) در مدل های مختلف ساخته می شوند. درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. همانطور که گفته شد در نصب درب آسانسور باید بسیار دقت داشت که به صورت دقیق انجام شود زیرا کمترین بی دقتی موجب زیان های فراوانی خواهد شد. برای نصب درب آسانسور نیز باید حتما از نصابان یا سرویس کاران متخصص کمک کرفت. همچنین استفاده از قطعات ارزان و بی کیفیت در نصب درب باعث می شود تا درب آسانسور زودتر دچار خرابی و فرسودگی شود.

تعمیر درب آسانسور توضیحات

 

آسانسور وسیله ای است که نیاز به بازرسی مداوم و دقیق افراد متخصص دارد تا از به وجود آمدن مشکلات آسانسور و خرابی آن تا حد زیادی جلوگیری شود. اگر به تمامی قطعات آسانسور به موقع رسیدگی نشود خیلی سریع دچار مشکل و خرابی می شوند. درب آسانسور از جمله قطعاتی است که حتما باید با رعایت نکات ایمنی نصب و بعد از آن به صورت دوره ای سرویس شود. در تعمیر درب های آسانسور نیز باید بسیار دقت داشت . زیرا این قطعه از آسانسور وظیفه سنگین حفاظت از مسافرین و بار داخل کابین را به دوش می کشد . پس باید در تعمیر و نگهداری از آن کوشش کرد.

انواع درب آسانسور

 

درب های آسانسور معمولا لولایی و اتوماتیک می باشند. درب های لولایی شامل یک درب و یک چارچوب ساده است که باعث می شود فضای کمتری از لحاظ عرض اشغال کند. عمده مشکل این درب ها باز شدن ۹۰ درجه ای آن ها نسبت به دیوار است که باعث مسدود شدن راهرو می شود. استفاده از این درب ها برای معلولین و ویلچر سواران و البته افراد سالمند بسیار مشکل است. این درب ها معمولا در آسانسور های ساده و ارزان قیمت بکار می روند.

 

درب های اتوماتیک آسانسور در مدل های مختلفی تولید می شوند. از جمله این مدل ها می توان مدل سانترال ( از وسط باز شو ) و تلسکوپی ( از بغل باز شو ) را نام برد.

 

  • ۰۰/۰۴/۱۷
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی