سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

ریل آسانسور کششی

از اولین قطعاتی که در چاه آسانسور نصب می گردد ریل های آسانسور می باشد که معمولا عمر آن ها برابر با عمر ساختمان است. از عوامل اصلی که در کیفیت حرکت آسانسور تأثیر گذار است می توان به ریل ها اشاره کرد.همانطور که می دانید ریل گذاری آسانسور دارای دو مجموعه است. اولین مجموعه ریل ها مربوط به هدایت کابین آسانسور کششی در حرکتی عمودی به سمت بالا و پایین است و همچنین ریل های وزنه تعادل؛ دومین مجموعه ریل هایی را باید به طور اختصاصی برای آن ها نصب نمود.

در آسانسورهایی که کابین آن ها دارای دو درب عمودی هستند ریل ها در گوشه چاه نصب می شوند و به وضعیت گوشه ای که قرار دارند اصطلاحا کرنر پست (Corner post) می گویند. در آسانسور های هیدرولیکی معمولا فقط یک نوع طراحی و نصب برای ریل های آسانسور اجرا می شود.

در نصب ریل آسانسور معمولا به طول ۵ متر ریل استفاده می شود البته در طراحی های خاص متراژ ریلها می تواند ۲٫۵ متر یا حتی یک متری هم باشد. مثلا در سد ها و ساختمان های بسیار بلند طول ریل ها متفاوت با منازل مسکونی می باشد. متراژ ریل ها معمولا به صورت ۵ متر است اما بنا به درخواست کارفرما و نوع طراحی مهندس سازه آسانسور ساختمان می توانند تقاضای ریل هایی با طول متفاوت دهند و کارخانه سازنده نسب به ساخت و برش ریل ها اقدام نماید. برخی از شرکت های سازنده برای اجرای درست و دقیق تر ریل ها قسمت پشت ریل ها را شماره گذاری می کنند تا نصاب نصب ریل آسانسور بتواند با دقت بهتر بتواند عملیات ریل گذاری آسانسور را انجام دهد. ابعاد و نوع ریل ها بسته به ظرفیت و سرعت هر آسانسور طراحی می شود.

بهترین ریل آسانسور,ریل آسانسور,ریل آسانسور ایرانی,

  • ۰۰/۰۳/۲۷
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی