سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار است.

سرویس و نگهداری آسانسور به معنای بررسی کامل لوازم و تجهیزات سیستم و بازدید مداوم و دوره ای کارکرد کیفی آسانسورپس از نصب آن می باشد. اصولا کلیه سیستم های مکانیکی به دلیل استهلاک وفرسودگی ناشی از استفاده مستمر نیازمند نگهداری بازرسی متناوب در زمانبندی های مشخص می باشد

  • ۰
  • ۰

آسانسور از قطعاتی مختلفی تشکیل شده است که در کنار هم و با عملکردی هماهنگ سبب راندمان درست و بالایی می شود. مهم ترین و اصلی ترین قطعه در آسانسور موتور آن است که با بروز نقص در این قطعه کار کل سیستم دچار اختلال می شود. در اینجا می خواهیم در رابطه با آموزش تعمیر موتور آسانسور برای شما  صحبت کنیم. تا حدی مشکل آسانسور خود را شناخته و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. اگر موتور آسانسوری دچار نقص و مشکل شود بهتر است توسط افراد مجرب و متخصص تعمیر شود زیرا بسیار حساس بوده و هرگونه اشتباه در تعمیر آن سبب بروز خسارات جبران ناپذیری می شود.

 

بررسی علت خرابی و هم چنین ارزیابی تعمیر و تعویض موتور آسانسور توسط کارشناسان مجرب، از جمله اقداماتی است که به واسطه آن قطعا می توان شاهد عملکرد فوق العاده روان و بدون نقص آسانسور بود. در ادامه با این مقاله از پارس ایمن بالابر، با تمامی جزئیات مرتبط با تعمیر موتور آسانسور آشنا خواهید شد.

 

 

آموزش تعمیر موتور آسانسور

 

در موسسات و مراکزی به صورت تخصصی به افراد چگونگی تعمیر موتور آسانسور آموزش داده می شود که به صورت مستقیم وارد بازار کار می شوند. کابین، موتور، کابل ها و … را می توان بخش های تشکیل دهنده آسانسور دانست که مهم ترین بخش آن موتور است که نقشی اساسی در راندمان کار آسانسور ایفا می کند.

 

به طور کلی می توان موتور را یکی از مهم ترین اجزاء آسانسور دانست که در دو نوع گیربکسی و گیرلسی وجود دارد که از نظر قیمت دارای تفاوت هایی است که بر اساس نوع نیاز می توان یکی از این دو نوع را بر روی آسانسور نصب نمود. اجزاء تشکیل دهنده موتور گیربکس به شرح زیر است:

 

    ترمز الکتریکی

    موتور الکتریکی

    گیربکس

    فلکه گیربکس

 

خرابی هر کدام از این قطعات ممکن است در عملکرد کلی آسانسور اختلال ایجاد نماید.

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی